Järgnev jutt on inspireerivast perefirma arengust paarikümne aasta vältel tõsiseltvõetavaks eksportööriks.
1993. aastal asutatud ettevõttes Foto Pärnu tegeleti esmalt fototeenuste pakkumisega. Kuna klientidel oli lisaks vajadus ka trükiteenuste järgi, siis hakati samuti selles valdkonnas teenust pakkuma. 1997. aastal alustati kujundusbürooga, mis kandis nime Kaks & Pool. Esimese suurema investeeringuna osteti ühevärvilist trükki võimaldav A4 trükimasin ning peamiseks tegevuseks sai reklaamide ettevalmistamine ja nende trükkimine. Tänu heale mainele sai ettevõtmine kiiresti tuntuks ka üle Eesti. Veelgi enam laienes klientide geograafia selle sajandi algusest ning järjest enam on hakatud täitma välismaiste klientide tellimusi.
Kõige suurema arenguhüppe tegi ettevõte 2004. aastal, kui ettevõtte üks omanik, Ain Pajo otsustas investeerida trükikoja arvengusse 16 miljonit Eesti krooni. Kogu senine tehnoloogia vahetati välja kaasaegsema vastu, uus neljavärvi trükimasina kvaliteet võimaldas hakata täitma seni kättesaamatuid tellimusi. Toodete sortimenti lisandusid visiitkaardid, etiketid, plakatid, kalendrid ja paljud muud reklaammaterjalid. Sel ajal läks eksporti umbes 10 protsenti toodangust. 12 miljoni kroonise käibe tegid umbes 30 töötajat.
2006. aastast alates kannab trükikoda nime AS Pajo. 2007.-2009. aastal Eesti majandust räsinud majanduskriisist sai trükikoda hoopiski uue hingamise – EAS-i toetusel oli võimalus soetada ühe pankrotistunud trükiettevõtte seadmed, milleks oli täielik komplekt trüki- ja järeltöötlusseadmed. Lahendamist vajas veel vaid tehase ruumide probleem. Jällegi oli sobiv lahendus olemas – uus ja avar kõikide kommunikatsioonidega ruum leiti Sindi linnast. Kogu investeeringu suurus oli 38 miljonit krooni.
Kogu uuenduste pakett võimaldas laiendada tootmist ka formaatide osas, nüüdsest võisid tooted olla B3-st B1 formaadini. 2009. aastal trükikoja piduliku avamise kõnes rääkis Ain Pajo AS Pajo panustamisest EU turule ning tänu sellele on pidevalt kasvanud ka tehase toodangu mahud. Just tootmisvõimsuste laiendamine võimaldas edukalt konkureerida nii koduturul kui ka piiriüleselt.
Lisaks kvaliteedile sai ettevõte pakkuda senisest kiiremat ja soodsamat teenust. Samuti kasvas ka erinevate teenuste ja töötlemisviiside valik. Uute toodetena ilmusid sortimenti ravimite ja toiduainete pakendid ning kaupluste reklaam- ja müügitoetusmaterjalid. Uus tehnoloogia tuli kataloogide, raamatute ja ajakirjade köitmiseks. PUR-liimi (polüuretaanliim) tehnoloogia tagas trükiste eriti hea vastupidavuse ning raamatute puhul sai kasutusele võtta soodsama kuid tõhusama alternatiivi. Digitaalne kvaliteedikontroll tagas vastavuse ka kõige nõudlikuma tellija soovidele.
Isu aga kasvas ja kange tahtmine oli näha, kuivõrd saab veelgi suurendada tootmisvõisusi ja ekspordivõimet. Seetõttu tehti 2012. aastal juba järgmine investeering – KredEx-i tehnoloogialaenu abil osteti Koening & Bauer´i moodsaim ofsett-trükimasin, mille abil trükimahtu kahekordistati. Saavutati tõsine läbimurre välisturgudele jõudmisel, kuna suuremate koguste puhul ei mänginud transpordikulud enam nii suurt rolli.
Kogu jutu ilmestamiseks mõned numbrid:
KÄIBED: 2009.-1,91 MEUR 2010.- 3,0 MEUR 2011.- 3,4 MEUR 2014.- 4,96 MEUR 2016. – 5,24 MEUR
Töötajate arv on kümne aastaga kasvanud 30-lt 50-ni.
2011.aastal pälvis ettevõte Sindi linna parima ettevõtte tiitli.